Abeel
Entry About Affiliate Stuff +Follow

what the best for me ?
lama tak update . 
everythings gone !

so masuk 2019 .. aku dah umur 20 . everythings yg aku belajar , semuanya buat aku matang . aku belajar semua berdikari . aku tak kisah kadang2 keluar sorang2 .. sbb kadang2 bila kita sorang . takde sape yg kisah pasal kita . just me and my live .. 
tak de lah teruk sangat pun jadi diri sendiri dan sorang diri . 

so , ckp pasal umur yang dah landa 20 tahun . and aku pun mula matang .. bnyak yang persoalan terlintas dalam ingatan aku . aku masih belum dapat petunjuk yang terbaik . aku konfius . 
betul ke , hafiz tu jodoh aku . atau dia hanya persinggahan aku . dan ini semua hanya sementara . 
sedih .. sedih sangat2 ya allah . aku merayu . aku merayu memohon, melutut pada mu ya allah . beri lah aku jalan . ape yang harus aku lakukan . dengarkan lahh rintihan hati ini ya allah . 

selama aku bebel pada dia , supaya dia berubah . hanya 10% sahaja usaha yang aku nmpk dalam dirinya . aku nak kau berubah . at least kau dpt kerja . untuk masuk minang aku pun jadi . mungkin bukan tahun ni .. tpi sebelum umur aku 25 .. aku bukan minta kau jadii kaya . at least kau dtg jumpa ayah aku . kau takda lah dtg tangan kosong nak amek anak dia sebgai isteri . 
allahu . berapa lama aku bgi dia peluang . dia hanya sambil lewa . aku sedih . aku sedih jadi org yang terhegeh cinta dia .

aku diam . aku diam fiz , sbb nak bg kau peluang . peluang untuk kau ambil masa . aku sedih fiz . bila kita keluar makan kat kedai makan taman rakyat tu . nak ambil order pun aku yang uruskan . sampaikan kita gaduh kecil kat kedai makan tu . sbb aku malu fiz nk order , pekerja tu lelaki . dan kau pula berkeras tak mau panggil kan org tu untuk order . aku tatahu kenapa . takkan kau malu dgn sesama kaum ? . aku sedih fiz . aku lapar masa tu. tpi kau takleh buat ape2 pun untuk aku masatu . telan air liur jee . takapalaa , nnti balik laa aku makan . aku tahan air mata je masatu ..
kat kedai makan ayo fried chicken pun mcm tu .. bukan sekali fiz . kat mana2 ja laa . semua aku fiz ..

aku terfikir fiz . kalau begini sampai kita kawin nnti . masatu aku dah jadi nurse. mungkin aku busy dgn kerja aku . kau pun busy dgn kerja kau . bila hal rumah ape semua , aku yang kena uruskan . bayar bill rumah , bayar bill air . settel kan hal2 semua aku ..aku dah nmpk bayang fiz .. 
lagi sedih . bila nnti aku sarat mengandung . aku kena settle kan medical checkup sendiri . dgn perut yang kembong tu . aku pergi buat hal semua tu sendiri . and bila aku dah bersalin nnti aku kena pantang . dalam keadaan aku sakit2 tu . aku juga yang kena uruskan . allahu akhbar . allah , aku marayu pada kau ya allah . aku merayu ya allah .. beri lah aku petunjuk pada aku ya allah . beri lah . ape yang harus aku buat . aku tak berdaya . hati ini makin sakit ya allah . 

aku penat dengan rasa ini ya allah .. aku cuma ingin dia berubah jeee ya allah . aku tak ingin kan perpisahan ya allah .. aku merayuuuuu aku merayuuu .. 


Welcome
Welcome to my wonderland..or just said my diary or more simple, blog. Leave your footsteps at the cbox ok? Don't forget to follow me. Thanks

entry


Shout Out


Contact Me
FACEBOOK Twitter instagram


Credit
The basecodes is from Hafiz Zulkafly . Edit by AzuNyan . Re-edit by me . Nice background from Tumblr . Other image from We♥it and special thanks to Atin Tory cause help me .