Abeel
Entry About Affiliate Stuff +Follow

darah yg mengalir menjadi kekuatan

keluarga .

tempat kita dilahirkan . Dan bersama org2 yg tersayang . Tempat dimana kita kuat . Kita bangun dari jatuh . Darah daging kita sendiri . Dimana kita takkan lari . Kita lari laa sejauh mana , kita jauh laa mcm mana . Namun darah daging tuu sedang mengalir dalam diri kita . Takkan. Pernah terputus ikatan ini . 

Harini aku nk cerita tentang diri aku . Aku insan biasa sahaja . Lemah . Wanita yang selalu jatuh . Aku adalah anak pertama dalam kelurga ini . Aku adalah satu2 nya anak perempuan ibu ayah . Dan begitu juga adik aku . Satu2 nya anak lelaki dalam keluarga ini ..kami 2 beradik je. 

Aku dilahirkan pada 13 june 1999 .. ibu selalu cakap , mengandungkan aku , ibu mabukk sgt . Sampai masuk hospital . Ibu sakit .. ibu ckp waktu nak bersalinkan aku . Sakit sgt2 .. susahh nak teran , sbb ade komplikasi . Tali pusat terbelit kat leher aku . Kalau teran aku mungkin terjerat . Kalau x teran , aku boleh lemas dan mati . Ibu kata ibu redha saat tu . Andainya allah ambil nyawa aku . Sbb ibu betul2 sakit dan lemah . Aku tersenyum . Best rasa nya bila kita dengar cerita waktu kita tatahu apa2 ..  ayah pernah ckp . Anak sulung adalah cinta pertama ibu ayah . Kadang2 aku menangis .. sbb aku x dpt jadi yg terbaik . 

Ibu pernah cakap , dulu waktu kecil . Waktu aku masih bayi , ibu selalu susah . Ibu x cukup tidur , ibu susah nak susukan aku , ibu susah nak bela aku . Sbb aku lasak . Aku susaah nk minum susu . Aku selalu menangis waktu malam2 buta . Sedangkan ibu aku kerja .. susah sgt nak besarkan aku.. aku tersenyum lagi . Dalam gambaran aku . Comelnya keluarga ini . Huru hada disbb kan aku. Aku teringin nak jadi kecil semula . Aku nak jadi anak yg senang juga .. macm mana ibu selalu puji adik aku.. ibu kata senang sgt . Adik x nangis . X bnyak ragam pun . Tido senang .. aku tak mintak pun untuk jadi mcm tu smasa aku kecil . 

Tapi yela kan , sampai besar aku mcm tu . Aku lemah .. aku sampi skrang senang mengalirkan air mata . Aku sedih dgn diri aku sendiri .. kadang2 aku rasa aku ni anak angkat ke ? Allahu akhbar . Ya allah . 

Lately ni aku rasa diri aku terasing sgt .. dari aku kecik . Ibu selalu tolak aku bila aku peluk . Sedih sgt . Tpi aku senyum je aku gelak je . Aku takot dgn ibu ayah aku . Waktu aku kecik , aku selalu kena pukul dgn ibu sbb aku bergaduh dgn adik aku . Kadang2 bukan salah aku pun aku kne pukul . Tpi sbb aku kakak . Aku mengalah . Tpi ibu x pernah nak dengar penjelasan aku. Ibu ayah x pernah nak dengar aduan aku . Aku bawak diri , dgn kesan2 lebam kat kaki aku . Sedihnya aku tengok kesan2 tu .. ya allah.. 

aku teringin sangat nak duduk dapur , masak sama2 dengan ibu . Tapi .. bila aku dekat , aku kena halau .. aku kne marah . Ibu seolah rimas bila aku disisi dia . Ibu seolah x suka . Aku diam . Aku tengok tv . Aku masuk bilik. Namun , aku dipandang serong oleh adik dgn ayah . Sbb aku x tolong ibu. Aku sumpah takot . Aku x sanggup tengok ibu hentak2 kaki marah aku bila aku ade kat dapur . Hati aku terguris . Aku terasa hina .. 

Kadang2 aku ke dapur tanya ibu “masak ape bu” aku tanya kot la ibu boleh ckp “tolong ibu potong ni , tolong kacaukan” tpi ibu diam . Seolah aku x wujud . Aku berdiri lagi kat situ , kot ibu nak jawab or nak mintak tolong . Tpi ibu langsung x hairan . Tak lama kemudian , adik ke dapur “ibu, massak ape bu” .. sambil terswnyum ibu jawab solan adik . Dan ibu menepuk nepuk bahu adik . Manisnya anak beranak ni bergurau senda . Ibu selalu bergurau dgn adik . Menyakat2 adik . Jujur , ibu x pernah sentuh aku untuk bergurau senda . Aku diam , pejam mata pekak kn telinga . Aku buat kerja aku . 

Tapi yela . Aku tahu . Ibu mana yg x sayang anak . Mcm mana pun dia tetap ibu . Aku tetap anak . Mungkin dari segi layanan , aku lain .. tpi yela . Aku bersyukur sekurangnya aku masih milik dorang . Yg aku perlu balas jasa . Sekurangnya dorang bg aku keselesaan . Alhamdulillah. Aku dapt rantai emas yg cantik . Aku dpt ape yg aku nak . Aku ada ayah . Walaupun aku ade ayah . Aku ade batas juga dgn ayah . Aku x leh nak share semua dgn ayah.. so aku share ape2 semua kat blog . 

Ya allah ya tuhan ku . Kau lindungi laa keluarga aku. Kau jaga laa mereka . Kau tempatkan la mereka di tempat org2 yg beriman . Mereka x layak ke neraka mu ya allah . Ya allah . Andai aku bukan yg terbaik . Kau tarikla nyawa aku saaat aku sedang berbakti pada mereka . Kau tarik laa aku , bukan mereka . Aku x sanggup nak teruskan hidup tanpa mereka . Sedangkan aku hidup pun . Aku susah nak peluk mereka . Ini kan waktu mereka sudah tiada . Kau tarik laa aku . Agar aku dapt rasa pelukkan mereka sblum aku masuk kekubur . Aku sayang mereka . Aku rindu .





Welcome
Welcome to my wonderland..or just said my diary or more simple, blog. Leave your footsteps at the cbox ok? Don't forget to follow me. Thanks

entry


Shout Out


Contact Me
FACEBOOK Twitter instagram


Credit
The basecodes is from Hafiz Zulkafly . Edit by AzuNyan . Re-edit by me . Nice background from Tumblr . Other image from We♥it and special thanks to Atin Tory cause help me .