Abeel
Entry About Affiliate Stuff +Follow

Anak kecil ibu ayah , selamanya ?


 Aku dan hafiz , kami ambil langkah untuk bersedia .. bersedia dalam apa pun .. kami kumpul duit kawin sama2 .. duit kawin kami .. cuma 1 aku tak boleh bersedia . Iaitu , hati . Kdang2 aku rasa aku dah cukup bersedia .. tapi kadang2 aku rasa bellum .. dh berbulan bulan kami kumpul duit kawin sama . Tp kami x tetapkan ape2 tarikh or apa punn .. sbb bgi aku .. belum sampai waktunya ,, malah restu ibu ayah pun aku belum lagi dapatkan .. 

tapi 1 keajaiban terjadi .. bila tiba2 ibu tanya aku “kak , ayah ckp ,ayah bukan x suka hafiz . Ayah cuma nak tahu , sejauh mana , sekuat mana hfz boleh bertahan” mungkin mula2 ayah mmg x suka sbb family ayah x restu , tapi lepas nmpk effort hafz cari kerja tetap .. effort hafiz yg x pernah berkira dgn aku . Effort hfiz untuk pertahan kan hubungan ni walaupun dia tahu ayah x suka dia .. sbb tu ayah cuba pint hafiz ? Sunggah aku buntu .. tpi aku harap tiada penyesalan dalam restu ibu ayah .. 

tiba2 ibu ckp dgn aku .. “kakak ,hujung tahun ni terus tunang” ya allah darah yg mengalir dalam badan ku jua turu berhnti .. seolah segala anggota badan aku turut terkejut. Otakku jgak masatu terus berhenti . Naseb bukan jantung. Rasa nk happy ? Atau nak nangis ? Atau takut ? Ntah .. sekejak otak ku berhenti ,  brtubi2 tanda tanya yg langsung melibas otak aku masatu. 

“Ayah kata ,ayah. X nk buat majlis sekali .. ayah nk majlis perkahwinan dilakukan dua2 pihak . Untuk berlaku adil , dan ayah juga mintak. Mcm mana ayah sambut belah hafiz , jadi mcm tu juga ayah mahu family hafiz sambut family ayah” 

Sejenak aku masuk bilik. Langsng air mata aku jatuh dgn tenang . Aku menangis seakan aku x mintak semua ini . Padahal ini la yg aku doakan dulu .. ini lah yg aku usahakan slama ni .. ini lahh ayg aku selalu merayu pada allah . Ini lahh dia .. aku menngs seakan aku pernah mahukan in terjaddi. 

Bila difikir fikir . Sebenarnya aku takot .. kerana selangkah aku menjadi isteri hafiz , tiada apa yg boleh putar balik masa , tiada lagi kuasa aku untuk menggilkan dia , aku akan terikat dgn nya . Hanya. Dia . Sahaja yg berkuasa ..masatu ibu ayah , kawan malah sesiapa pun tak mampu untuk berbuat apa2 .. yelah .. korang pun tahu mcm mana aku bertahan dgn hafiz . Segala perbutan hafiz yg selalu buat aku menangis , aku pejam mata . Sbb masatu aku masih ada ibu ayah , kawan2 , yg selalu bg aku semangat untuk senyum .. yg manjadi kekuatann aku selama ni .. 

lepasni jika aku dah jdi isteri org , aku dah tak boleh perangai mcm anak kecil .. brperangai mcm anak ibu ayah selamanya . Aku tkkan dpat lagi bergatung pada ibu ayah .. ya allah , kau terangkan jalan aku ya allah .. kau tunjukkan aku jalan yg lurus .. kau angkat segala kesusahan nya .. kau jauhkan aku dari makhluk yang selalu mengacau fikiran aku ya allah .. kau kuatkan hubungan ini .. kau kuatkan hati aku . Sungguh dia yg aku mahu dalam dunia dan akhirat nnt .. semoga ada sinar dalam hubungan ni .. kuatkan aku dalam ujian mu .. jgn lah kau pisahkan aku dgn org tua ku ya allah . Permata aku , cinta pertaman aku , kekuatan aku .. aminnn aminnnn



Welcome
Welcome to my wonderland..or just said my diary or more simple, blog. Leave your footsteps at the cbox ok? Don't forget to follow me. Thanks

entry


Shout Out


Contact Me
FACEBOOK Twitter instagram


Credit
The basecodes is from Hafiz Zulkafly . Edit by AzuNyan . Re-edit by me . Nice background from Tumblr . Other image from We♥it and special thanks to Atin Tory cause help me .