Abeel
Entry About Affiliate Stuff +Follow

cincin


 bismillah ..

semalam  aku dikejutkan dengan 1 panggilan video dari hafiz . "yang , esok kita beli cincin nak ?"

fikiran ku kaku , darah ku terhenti mengalir seolah jantung juga berhenti berdegup . lantas jantung ku bergedup kencang , lepas aku teringatkan mak ayah aku . mak ayah aku boleh ke terima hafiz ? tapi ini lah masa nya yg aku tunggu dari hafiz . tpi hafiz betul ke nk serious dgnn aku ? benarkah dia lelaki yg ditakdirkan oleh allah ? betul ke dia dah berubah ? betul ke dia serius ? ya allah bantu aku ya allah . fikiran ku celaru ya allah .
aku hanya terkedu dan memberi senyuman je pada hafiz . sbb aku x boleh bagi keputusan lagi . 

bagi aku , ,menerima cincin dari seorang lelaki tu , adalah memasuki chapter yang baru dalam hidup aku . bila aku tanya hafiz , cincin tu untuk apa , dia jawab dia mmg berniat nk bagi aku cincin , lama dah dia dh berniat nk bg aku cincin , tpi selama ni dia belum mampu untuk belikan aku . kalini , dia dpt rezeki lebih , dan nk belikan aku cincin tu .

ya allah terima kasih ya allah selama ni kau dengar rintihan aku , supaya allah bukak jalan hafiz untuk menghalalkan aku . tapi terlalu bnyak hal yg aku perlu perbetulkan , lagi2 pandangan ayah pada hafiz . ayah betul2 x nk bermenantukan hafiz . hmm katanya hafiz hanyalah lelaki yg belum matang dan buang masa , dan x menjamin masa depan aku . terlalu banyak aku dan hafiz kena perbetulkan keadaan kami dulu , baru betul2 boleh jumpa ayah , dan buktikan pada ayah , yg dia bukan seperti lelaki yg ayah fikirkan tu .

dalam aku bahagia dalam aku keliru , aku cuba mengadu pada mek . fikiran ku celaru betul masatu . aku x boleh berfikir secara waras ..bila aku cuba sampaikan , dia sedaya upaya suruh aku terima cincin hafiz . katanya , ambil aja, kalau betul x de jodoh , pulangkan je la cincin nya . bagi aku pula , biar lah cincin yg aku terima tu , bertukar menjadi cincin nikah , bukan kena pulangkan balik cincin tu . kemudiam , difitnahnya aku x terima cincin hafiz , sbb aku belum sedia dgn hafiz dan belum mencintai hafiz sepenuhnya . sunggah aku menangis mendengar ayatnya . selama ni , aku bersabar dgn ape yg hafiz buat pada aku , beberapa kali dia curang dgn aku , aku tetap dgn hafiz , aku masih tunggu hafiz . hafiz bnyak buang masa , x kerja . namun aku tetap tunggu hafiz . ade lelaki yg cuba untuk mendapatkan aku , tpi aku tetap masih setia dgn hafiz . cuma yg aku takutkan , bila aku terima cincin hafiz , mcm mana kalau dia masih sama ? main perempuan dibelakang ku , mcm mana kalau dia x de niat pun nak kawin dgn aku ? mcm mana ? hati aku nnti mcm mana ? 

tpi kalau betul hafiz nak jadikan aku makmumnya di syurga nnti . maka ya allah , kau permudahkan nya ya allah . kau lancarkan urusan kami ya allah . kau lembutkan hati ayah aku ya allah . kau luaskan rezeki kami ya allah . kau perliharakan lah hubungan kami ya allah . kau angkatlah segala kesusahan kami ya allah . aku merayu dan memohon ya allah . 8 tahun aku tunggu saat ini ya allah . 

harini , aku dah buat keputusan untuk terima cincin yang hafiz berikan untuk aku , dengan niat nya untuk menghalalkan aku . bukan untuk suka2 atau sebuah hadiah sahaja.. alhamdulillah aku dpt sebentuk cincin yang sangat cantik dan manis terletak dijariku . semoga cincin ini terus menyinari hari2 aku dan menerangi jalan kami untuk sampai ke jinjang pelamin dan ke syurga nnti . aminn ya allah amin ..

27, nov 2023



Welcome
Welcome to my wonderland..or just said my diary or more simple, blog. Leave your footsteps at the cbox ok? Don't forget to follow me. Thanks

entry


Shout Out


Contact Me
FACEBOOK Twitter instagram


Credit
The basecodes is from Hafiz Zulkafly . Edit by AzuNyan . Re-edit by me . Nice background from Tumblr . Other image from We♥it and special thanks to Atin Tory cause help me .